.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چرا باغات چای ایران رها شده است!

از طرف بدبخت ترین جماعت کشاورزان ایران که عنوان فقیر ترین قشر جامعه را از سال 1380 تصاحب کرده اند و همچنان به خاطر بی توجهی مسئولین در بدبختی و فقر و فلاکت زندگی میکنند. البته در دوره رئیس جمهور محبوب احمدی نژاد توجه خاصی شد اما افسوس که نظام سرمایه داری نگذاشت ایشان هم به کشاورزان خدمت کنند . وقتی سرمایه دار با وارد کردن چایی خارجی که سرشار از مواد سمی هست و با این کار: اول صدها میلیارد دلار استفاده به جیب یک نفر رفت دوم: ذائقه مردم عوض شد که خود از مصادیق تهاجم اقتصادی بود سوم : انبارهای چای پر شد از چای خشک که دولت خریداری کرده بود و مهمترین بخش که ضربه خورد باغات چای کشور ما ایران 60% رها شد چون کشاورزان پیش خانواده خود شرمنده بودنند و مجبور شدند برای امرار معاش به کارگری روز مزد و کارهای ساختمانی بپردازند .یک تحقیق علمی در سال 86 انجام شد و نشان داد اگر پولی که بابت واردات یک سال چای خشک از طرف دولت خرج میشود صرف خرید برگ سبز و تبدیل آن به چای خشک شود حداقل 5 سال میتوانند با افزایش تورم از چایکار برگ سبز بخرند. که در سال اصلاح الگوی مصرف این کار دور از انتظار نیست . امسال تا این تاریخ هنوز هیچ مسئولی توان ندارد که دستور دهد کارخانجات چای گیلان باز شوند و برگ سبز مردم را بخرند البته کارخانه دار هم حق دارد چون کارخانه دار میگوید چای سال 87 هنوز در انبار هست و جایی ندارد که چای جدید را خشک کند. معلوم نیست زور چه کسی میرسد که این مشکل را حل کند.
راه حل:
1- جلو گیری از ورود چای خارجی به مدت 1 سال بطور کامل و سرو سامان دادن به تجار سرمایه داری که دولت هم توان مقابله با آنان را ندارد.
2- خرید چای از طریق بخش خصوصی با حاکمیت دولت البته با توجه به رعایت اصل 44 قانون اساسی که ضمانت اجرایی آن را دولت قبول کند .
3- قرار دادن چای ایرانی در سبد کالای خانوار.
4- استفاده از چای ایرانی در تمامی پادگانها و ارگانهای دولتی و تمامی نهادها یعنی در همه جایی که الان دارند چای خارجی مصرف میکنند.
5- و کارهایی که کارشناسان اقتصادی میدانند و......

با تشکر چایکار شمالی


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 ارديبهشت 1388
بنام خدا- حرفهاي اين چايكار شمالي غصه هاي انسان را دوچندان ميكند بنده مي پرسم چرا استاندار محترم گيلان مصوبات هيات دولت درباره صنعت چاي راپيگيري نمي كند وچرا نماينده محترم گيلان در مجلس از اختيارات قانوني خود در مورد اجرائي شدن وسئوال ازدولت وظيفه شرعي وعرفي خودرا انجام دهد بنده هميشه عرض كرده ام مردم محترم گيلان ومازندران نبايد ازچاي خارجي استفاده كنند واجازه ندهند چاي خارجي از هرنوع وارد حريم استانهاي خود شوند اينجانب غير شمالي اين تعصب را درمورد چاي ايراني دارم وبنابراين هموطنان شمالي بمراتب بيشتر از بنده اين تعصب وغيرت را بايد داشته باشند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.528 seconds.